[ECS P4S5A/DX na SiS645DX] Spowolnienie komputera

Autor: Leon (leon_at_wywal.to.i.to.casper.it.pl)
Data: Sat 21 Feb 2004 - 01:54:50 MET

Witam Serdecznie!
Mam maly problem z komputerem moze ktos z Was moglby mi cos doradzic.
Posiadam:
Plyta glowna: ECS P4S5A/DX na SiS645DX
DDR 2x256MB
Procesor Intel Celeron 1.7GHz

Problem polega na spowolnionej pracy komputera.
Mialem dysk 40GB Seagate - sadzilem ze to to i dokupilem drugi 120GB Maxtor
(7200)
Przy dwoch dyskach pojawil sie kolejny problem mianowicie dysk master czyli
120GB zaczal cykac (cos jakby odlaczac sie na chwile). Problem ustal kiedy
odlaczylem dysk 40GB... troche dziwne zasilacz 300W i nie wyrabia???
Niestety problem powolnego dzialania utrzymuje sie caly czas, wlasciwie od
poczatku od kiedy modernizowalem sprzet na "szybszy". Postawilem na nowo
system XP na 120 i niestety wyglada to tak ze np. przy ruchomieniu chociazby
programu Lavasoft-Adaware (to tylko przyklad) uzycie procesora w granicach
98-100%. Czyli ciezko otwieraja sie inne aplikacje. Podobnie rzecz ma sie
przy ogladaniu filmow - tu musze wylaczyc Gadu-gadu i Skype aby film poszedl
bez zaciec.
Dziwne to spowolnienie przy takiej konfiguracji... i tu pytanie:
czy moze byc to wina plyty glownej, po prostu jest wadliwa, bo raczej tylko
to mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne? i jak taki laik jak ja moze to
samemu sprawdzic (zainstalowalem Aida32 ale te wartoscie niewiele mi mowia)
Druga sprawa to cykanie dysku: tu pytanie czy kwestia zasilacza (zasilacz
zmieniany rok temu z obudowa 300W) czy moze byc tez to kwestia plyty glownej
(zasilania itd.)

Moze ktos ma jakies sugestie co do tego.
Z gory serdecznie dziekuje za pomoc, przepraszam ze az tyle ale nie chce
robic niepotrzebnych wydatkow jesli okaze sie ze jest mozliwosc sprawdzenia
tego jakos.

Pozdr,
Leon