Re: Jak aktualizować BIOS na płycie ECS K7S5A???

Autor: ra_v ([SPAMwNOSIEmam)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 18:33:44 MET

K(.)(.) wrote:

> Cześć.
>
> Jak wpakowac na płytę ECS K7S5A nowy bios?
>
> Mam już ściągniete BIosy ze strony producenta, ale natrafiłam na
> nastepujące problemy:
>
> 1. Różne BIOSY do róznych płyt parametru PCB. Nie wiem jaką wersję płyty
> mam
>
> ECS K7S5A PCB 1.x czy też ECS K7S5A PCB 3.x
>
> Jak to sprawdzic (łopatologicznie plis)

Na moim ECS bylo napisane pomiedzy 4 a 5 gniazdem PCI - tam poszukaj.
Poza tym wydaje mi sie ze przy starcie systemu na ekranie tez info o plycie
glownej sie pojawia, tyle ze nie wiem ile tam sie pokazuje. Sprawdz nadruk
na plycie. (Np. Rev. 1.x)

> 2. Jak upgreidowac sam bios, wyczytałam, że tylko zrzucic odpowiedni BIOS
> na dyskietke, opdalić program aminfxxx.exe i wskazac plik biosu. i tyle.
> aha i modlic się.
> Czy trzeba przestawiać jakąś zworkę???

A wiec... :)
Jak masz dysk FAT to super, bo bezpieczniej biosa flashowac z dysku niz z
floppa (w ostatecznosci dyskietka startowa w98 i ramdysk)
Robisz sobie dyskietke startowa. Jak juz to masz (pisze dla wersji z
systemem FAT) to na c: robisz katalog BIOS (albo co tam chcesz) i ladujesz
tam bios oraz programik aminfxxx.exe. Przy okazji spisz sobie nazwe tego
pliku z biosem, bo bedziesz to musial wklepac.
Restart. Odpalasz z floppa. Wchodzisz do c:\bios, uruchamiasz programik.
SPyta czy zapisac stary bios, zapisujesz (chyba nazwa dowolna,
starybios.bio). Podajesz mu nowy bios (nazwe), czekasz na upgrade.
Wychodzisz z programu, restart i juz!

> Prosze o pomoc. Nie stać mnie na nową płytkę, a ta wiesza kompa już
> maksymalnie. Serwis wypina dupe.
Wypnij i Ty ;) Raczej zworek nie trzeba przestawiac. (flashowalem na 2
plytach i nie musialem). Ale tu gwarancji nie ma, zalezy od plyty. Sproboj
bez grzebania w zworkach, najwyzej bedzie error.

> K.

ra_v