Re: ASUS A7V600 vs GA 7VT600 1394 vs MSI KT6 Delta-SR

Autor: Malcom (nospam_malcom-poczta_at_wp.pl)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 12:14:16 MET

> A tak w ogole to jakie mialeś przejścia z nforcem.

Tak się składa że mam dużo do czynienia z różnymi kompami, pracującymi na
różnych płytach. Z tych doświadczeń jednoznacznie wynika że VIA KT 600 -
nie stwarza żadnych problemów, natomiast na nForcach czasami się zdarzają i
są dość uciążliwe. Oczywiście nie zawsze bo to zależy na jaką płytę trafisz.
Są płyty które chodzą dobrze. Największe problemy były u kumpla na płycie
EPOX 8RDA (nForce2). Po pierwsze na Win98, jest problem z obsługą USB2.0, bo
oczywiście kochana NVIDIA nie udostępnia sterowników USB2.0 dla windowsów
starszych niż WinXP, a ja XP mieć nie chcę bo to syf jest. Po drugie
próbowaliśmy na tym odpalić Linuxa (kilka dystrybucji), m.in.: RedHat 7.2,
Mandrake 9.0 i Knoppix 3.1, oczywiście żadna nie poszła, dopiero Mandrake
9.2 rozwiązał problem. I to nie jest jedyna płyta na nForcie na której wyżej
wymienionych linuksów nie poszedł. Dziwne to dosyć bo na płytach z KT600
jeszcze mi się jeszcze nie zdarzyło żeby jakiś linux nie poszedł nawet dość
stara dystrybucja (np.RedHat 7.2).

I w ogóle to mi się nie podoba jedna rzecz, otóż wszystkie testy jakie by
nie były jednoznacznie stwierdzają że nForce'y2 są wydajniejsze od KT600. I
OK ja się z tym zgodzę, ale tylko pod warunkiem że masz WinXP, bo ja nie mam
żadnych wątpliwości że na Win98 jest dokładie na odwrót. Wszystkie testy
robi
się teraz na XP i dlatego tak wychodzą.

Nie wiem może przypadek, ale miałem okazję przetestować kiedyś 2 kompy
pracujące pod Win98, jeden to

EPOX (nForce2)
ATHLON-XP 2400+
DDR 512 MB (Dual 2*256 MB)

a drugi

MSI (kt600)
ATHLON-XP 1700+
DDR 256 MB

Wyniki moich spostrzeżeń były rozwalające. Świeży system, na tym
teoretycznie słabszym sprzęcie (nr.2) ładuje się 10 sek. szybciej niż na tym
pierwszym. To nie może wić wina, ani procka, ani pamięci, jedyne co się
nasuwa na myśl to płyta.

Teraz chyba rozumiecie dlaczego wolę KT600, po prostu nie chcę ryzykować że
trafię na jakąś badziewną płytę na nForcie2. A takie się zdarzają. Nie chcę
również popierać tego co robi NVIDIA, bo nielubię tej firmy, za to że mają w
dupie inne systemy niż XP i robią wszystko żeby ludzie przerzucili się na
ten stabilny, ale badziewny system.