Re: ABit BX133-RAID

Autor: Michał (mr_majkel_at_wp.pl)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 10:40:50 MET

Użytkownik "bw" <ujciu2_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:c0rlji$hcl$1_at_news.onet.pl...
> Witam
>
> Mam taki proble jest płyta ABit BX133-RAID do kontrolera HPT370
> jest podpięte dwa dyski po jednym na każdy kanał oba na master
> na pierwszym jest system Win98 i nie chce go załadować
> gdy dysk podepne do kontolera standardowego (nie HPT370)
> to działa system bootuje sie, drugi dysk jest widoczny i działa
> a gdy ponownie podepne do HPT370 to znowu nie bootuje
> Co jest?

O ile dobrze cie rozumiem-to
- masz jeden dysk podpiety do kontrolera standard (ATA 33 ale to nie ważne)
- drugi podpięty do HPT 370
jeden z dysków jest systemowy i startuje tylko podłaczony do kontrolera standard, podczas gdy podłaczony do HPT nie startuje jakoboot

Aby wystartować z HPT na pewno musisz zrobić dwie rzeczy
- ustawić opcję w biosie systemowy (DEL przy starcie)
- wejśc do biosu HPT gdy będzie szukał dysków podlaczonych do kontrolera (ctrl-H) i tam w którejś opcji ustawić "Boot" na tym dysku.

Powinno pomóc
u mnie system startuje z HPT. Ale np daruj sobie podkręcanie FSb bo bardzo szybko staje sie niestabilny.