101 stopni celcjusza

Autor: Tomek Grzywalski (funt_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 17 Feb 2004 - 01:00:54 MET

Witam!
Mam płytę główną Soltek SL-75DRV5, i dziś przesiadłem się z Athlona 1,1GHz
na Athlona XP 2400+. Zaraz po pierwszym uruchomieniu, po ok 5 sekundach komp
zaczął się w koło resetować. Okazało się, że ABS II (obwód zabezpieczający
przed przegrzaniem, resetujący kompa przy 85 stopniach Celsjusza na rdzeniu)
szaleje. Wyłączyłem zworką na płycie to ustrojstwo, i od tej pory działa ok,
tyle tylko, że w Biosie non-stop pokazuje, że temperatura procka to 101
stopni Celsjusza. A już np. MBM 5 i SiSoftwareSandra2004 pokazują 40 stopni.
Komp właśnie kończy trzecią godzinę nieustannej pracy, przeplataną graniem w
fpp'sy, kompresowaniem plików i renderowaniem w 3DSMax.
Jak myślicie, o co chodzi z tym odczytem? Uszkodzona dioda termiczna na
procku? Obwód na płycie? No bo chyba nie jest możliwe żeby to był prawdziwy
pomiar. Oczywiście dokładnie sprawdziłem mocowanie coolera, pasty też nie
żałowałem. Coolerek obsługuje modele do 2600+, zresztą to chyba nie ma
znaczenia.

Z góry dzięki za uwagi.

Tomek Grzywalski
funt_at_poczta.onet.pl