Upgrade kompa

Autor: SylwesterN (nowalski.sylwester_at_[bez_spamu)
Data: Mon 16 Feb 2004 - 10:47:54 MET

Witam,

noszę się z zamiarem zmiany paru rzeczy w swoim komputerze. Wypadło jakoś
tak teraz i chciałbym, wiedzieć, czy dobrze to sobie wykombinowałem -
dlatego też proszę o ew. opinie.
Na wydanie mam powiedzmy ok 1500 pln (im mniej tym lepiej, ale tą kwotę też
lekko można nagiąć). Do kupienia: procesor, karta grafiki, obudowa. Obecnie
mój zestaw wygląda następująco(w nawiasie na co chciałybm sobie zamienić):
Procesor Athlon 1Ghz (chciałbym Bartona 2500 - ew. gdyby był do dostania
zwykły 2600 na magistrali 333 - dodatkowe 256kb średnio jest mi potrzebne.
To koszt rzędu 450 pln +- 30 pln z wiatrakiem)
Obudowa Codegen z dokupionym 350W zasilaczem - jakimś "noname" za 60 pln
(chciałbym Chiefteca - coś z serii MX - kolor wybierze żona - ogromnym
plusem jest "bezśrubokrętowa obsługa", ponoć cicha praca i zajb.ste koszyki
- koszt również liczę 450 pln +- 30)
VGA - obecnie GF2 Ti (zostaje ok. 600 pln więc pomyślałem o radku 9500 64MB
za ok 550 lub 128MB za 600). Jeśli nie kupię tego
co napisałem, to będę miał problem - fx5200 i r9200 raczej w grę nie wchodzą
(za mała różnica w stosunku do tego co mam), 5600 i 9600 to tylko w wersji
ultra/pro(xt), a te znów są drogie. Za te same (mniejwięcej) pieniążki kupię
r9700 - 950 pln +- 50 pln. Nie jestem uparty na ati - poprostu chyba w tej
chwili te dwie karty oferują najlepszą wydajność/cenę (no i jeszcze rodzina
Ti4x, oraz 9100 - ale wolałbym coś z dx9). Z 9700 razem wyszło by ok. 1850 -
trochę za dużo, ale w ostateczności dałoby się żonę przekonać, że lepiej
tyle wydać niż później zmieniać (oczywiście z jej punktu widzenia zmiana
konieczna nie jest Tomb Raider chodzi, no ale już się pogodziła z
wydaniem pieniążków).
Reszty bebechów zmianiać raczej nie będę - zakupy robiłem pół roku temu i
towar jest ok - Gigabyte GA-7N400 Pro (jedynka), 512MB (333mhz) i 80GB na
SATA (w następnym miesiącu może jakieś 120GB, ale to zależeć będzie od
wydanej teraz gotówki).

pozdrawiam i liczę na komentarz i porady,
Sylwek