Re: procesor dla serwera www, mysql, cgi, email, moze shell?

Autor: gertas (gertas_at_o2.BEZ.SPAMU.pl)
Data: Sun 15 Feb 2004 - 13:58:01 MET

Użytkownik "Cp" <123_at_4321.hfs> napisał w wiadomości
> kupujac oczywiscie serwer dedykowany za granica,
>
> mam do wyboru celerona 1,7
> celerona 2,4 oraz P4 2,4GHz,
>
> roznica cenowa miedzy celeronami 1,7 a 2,4 to +39zł/m-c, czyli jakoś
ujdzie
> :)
> ale roznica miedzy celeronem 2,4GHz a P4 2,4GHz to już koło 120zł/m-c
> więcej,
>
> czy jest sens osadzania P4? moze dla mysql...
> ale nie wiem jak to wyglada z liczba uzytwkonikow,
> moze ktos z doswiadczenia sie wypowiedziec?
>
> no bo po co potem placic $99 fee za zmiane procesora,
> [...]

Procek to sprawa drugorzędna, podstawa to RAM i dobra pamiec masowa!

RAM:
 absolutne minimum 512MB a najlepiej 1GB i więcej.
 MySQL 4 ma juz cachowanie zapytan, dajac duzy cache (z RAM) MySQLowi
 sprawisz ze baza bedzie wydajna, bo wiekszosc zapytan to Selecty przeciez,
 i nie licz na to ze uzytkownicy pofatygują się używać indeksów.
 Kazdy progam odpalony na shellu potrzebuje zazwyczaj wiecej pamieci niz
 mocy procka. Przy wielu uzytkownikach i uslugach (www,baza), liczenie na
 swap'a daje mierne rezultaty.

Dyski:
 RAID na dwa dyski - bezpieczenstwo.
 typ: SCSI - najsprawniejsze i dobre bufory.

Procek:
 P3 to najpopularniejszy na serwerkach, nie wiem
 jak z celeronami, ale jesli masz mozliwosc wybrania P3 to polecam,
 nawet dual P3, MHz maja tu mniejsze znaczenie, cache/bufory sie liczą.
 Celeron jest odchudzony z cache - wielki minus.
 2.4GHz? - to nie komp do gier, ani multimediów, na pierwszym miejscu
 stawiaj I/O bo to wąskie gardło serwerów: czyli RAM, bufory, magistrala,
dyski.

U mnie na uczelni hula dual P3-450MHz, 1GB,4xSCSI - ponad 1000 userow
jak na dosc przestarzala konfiguracje trzyma sie dobrze, bo
katuje go w miare.

pozdrawiam
Gertas
http://www.webdesign.3d.pl