Re: Czy router mozna podłączyć do kablówki?

Autor: klard (klard_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 15 Feb 2004 - 12:59:00 MET

Dnia 02/15/2004 11:07 AM, Użytkownik trzmiel napisał:
> In news:c0nemt$k3g$1_at_atlantis.news.tpi.pl,
> skibbi <skibbi_at_interia.pl> typed:

> ...i wlasnie ten kabel sieciowy podlaczasz do routera pod gniazdo WAN.
> mozesz tez miec blokade netu na karte sieciowa i jej MAC adres, a w
> przypadku podlaczenia routera zmieni sie on na MAC adres routera, co
> bedziesz musial zglosic u operatora kablowki ( nie mow im ze router
> podlaczasz, tylko ze sie sieciowke zmieniles). Jesli router nie ma
> wbudowanego switcha to musisz taki dokupic i do niego wpinasz swojego kompa
> i sasiada. konfigurujesz router i gotowe.

No nie do konca. Router tylko rutuje pakiety i nic wiecej. Swoim
komputerom bedziesz musial jakies adresy IP przydzielic. Jak
Twoj provider sie zorientuje, ze tak robisz zaraz cie wytnie.
(no chyba ze dopuszcza takie praktyki). Router zwyczajnie
pakiety z Twoimi adresami zrodlowymi "przerutuje" do providera.
Tam "umra" na pierwszej tablicy rutowania.

Zeby Ci to zadzialalo takie urzadzonko musi posiadac dodatkowo
NAT. Wtedy na urzadzeniach u providera pojawia sie ruch od Ciebie
ale tylko z jednym adresem zrodlowym. Wtedy to ma szanse zadzialac.

pozdr,

klard