via kt133 + athlon xp + support

Autor: Piotr Milczarek (mieki_at_pf.pl)
Data: Sat 14 Feb 2004 - 00:17:21 MET

Witam grupowiczów.

Mam następujący problem. Jestem szczęśliwym posiadaczep płyty DFI
AK74-EC
(http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=1273)
na chipsecie VIA KT133 (nie KT133A). Jakiś czas temu wpadłem na pomysł
coby zmienić procesor na lepszy. Na stronie
producenta(http://www.dfi.com.tw/Support/mb_cpu_support_us.jsp?PRODUCT_ID=1273)
jest napisane iż maksymalnym wspieranym procesorem jest athlon 1,2
Ghz(12x100Mhz). Nie jestem tego do końca pewien. Płyta pozwala na
ustawienie FSB od 90 MHz do 130 Mhz. Z koleji mnożnik można ustawić do
wartośći 12x. W związku w tym mam następujące pytania:

1. Jeżeli dobrze rozumuje płyta będzie działać z ustawieniem
130Mhzx12=1560Mhz?

2. Czy procesor Athlon XP, lub athlon/133 bedzie działać na tej płycie?

3. W razie gdy pkt. 2. Czy możliwe będzie przystosowanie tych procesorów
do pracy z FSB 130?

Dziękuje.

pozdr.

m.

P.S. Oczywiście pomijam sprawy takowania pamięci oraz magistrali pci i
agp. Odpowiednie dzielniki częstotliwości można tak ustawić aby to
działało stabilnie(130Mhz/4=32,5Mhz).
P.S.2. Prace domową w postaci googli i archiwum odrobiłem jednakże jej
wynik okazał się mocno nie satysfakcjonujący mnie dlatego prosze o
wyrozumiałość oraz _szczerość_.

--
http://FreeBSD.lublin.pl/~mieki/