Re: Wybor zapadl - mobo+cpu+ram

Autor: axial (axial_at_poczta.onet_kropka_pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 23:54:57 MET

Użytkownik "Coroner" <coroner_at_microtech.pl> napisał w wiadomości
> Juz sa. Ale jesli komputer wykorzystuje sie do gry w Quake'a to mozna
> takiej blahostki nie zauwazyc.

Problem w tym, że ja komputera nie używam jako drogiej zabawki,
a wykorzystuję go do pracy, dzięki której mogłem go sobie kupić:-),
a sam system, nawet ten najbardziej niezawodny jest nic nie warty bez
wsparcia odpowiedniego oprogramowania....
Więc po co mi system 64 bitowy skoro połowa bitów będzie "leżała
odłogiem" pobierając stosowną moc z zasilacza....
Jak masz program napisany kodem 32bitowym i odpalisz go na 64 bitowym
procesorze to zawsze będzie to działało jako 32 bity i wszystkie
optymalizacje jądra
np. przewidywanie skoków, czy wielopotokowość będzie działało na "pół
gwizdka"....

Nigdy procesor 64 bitowy nie będzie szybszy od 32 bitowego działając na
32 bitowym kodzie bo wynika to z jego architektury....
A to, że niektóre wersje działają szybciej wynika ze zwiększonej pamięci
podręcznej, szybszego zegara,
czy poprawienia błędów poprzednich wersji...

Znane są przecież przypadki, że programy DOS-owe (16bitowe) działają
kilkakrotnie wolniej na
nowych procesorach niż np. na celeronach sprzed kilku lat....

ax