Zdalne włączanie?

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 21:42:01 MET

Hej

Jest sobie 2 kolesi którzy postanowili podzielić się internetem zapewnianym
przez TV kablową i poprosili mnie o pomoc. Zrobilem tak: u kolesia do
którego dochodzi sygnał z kablówki (modem jest na USB) wsadzilem dodatkowo
kartę sieciową (nazwijmy go kolesiem nr 1) którą połączylem kabelkiem z
kartą sieciową u tego drugiego, kolesia nr 2 w sąsiednim domku (odległość
ok. 20-30 m). Udostępniłem połaczenie, pod XP to w ogóle sie prosto robi
wszystko, no i działa OK. Tylko oczywiscie aby koleś nr 2 mógł korzystac z
internetu to u kolesia nr 1 musi być włączony komputer. Czyli praktycznie
caly czas prawie.
Czy jest możliwość aby koleś nr 2 zdalnie włączał komputer u kolesia nr 1?
Czy da sie to zrobic przez jakies Wake-Up On LAN? Albo w jakis inny prosty
sposób?

--
Pozdrovionka
Speedy