Re: dysk na has³o - czym ??

Autor: genesio (albertartu_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 19:29:07 MET

Dnia Thu, 12 Feb 2004 22:39:03 +0100, kacprilla <kacprilla_at_o2.pl> napisa³:

> No w³a¶nie mam jedn± partycjê 80gb i chodzi o to aby nie mo¿na by³o jej
> odczytaæ bez podania has³a - je¶li jest to mo¿liwe to najlepiej jakby
> mo¿na
> by³o z niej odpaliæ system (niekonieczne) ale tylko poprzez podanie
> has³a -
> ogólnie chodzi mi o to ¿eby nie by³o do niej dostêpu je¶li siê nie zna
> has³a
> :|
> Przegl±da³am z grubsza google ale nie chodzi mi o szyfrowanie danych jak
> równie¿ odpada tworzenie osobnej partycji - chodzi mi aby t± co mam
> [...]
Raczaj nie ma takiej mo¿liwo¶ci, no chyba ¿e skierujesz siê po informacje
do producenta dysku. Has³o musi byæ w oprogramowaniu dysku, inaczej ka¿dy
po podpiêciu dysku do jakiegokolwiek komputera obs³uguj±cego dany dysk,
odczyta dane na nim zapisane.

> A co Ci to da? Byle dyskietka systemowa pozwoli dostaæ siê
> do zawarto¶ci dysku, a mo¿e wrêcz usun±æ has³o. Je¶li takie
> zabezpieczenie ma cokolwiek daæ, modu³ szyfruj±cy z kluczem
> jest jedynym sensownym wyj¶ciem.
>
> Mo¿na te¿ po prostu zainstalowaæ sensowny system opera-
> cyjny (Linux, Windows NT-pochodny) i zabezpieczyæ go przed
> wej¶ciem, ale przy bezpo¶rednim dostêpie do komputera te¿
> obej¶cie tego to czasem kwestia minut.

W tym przypadku nie chodzi jak wiêkszo¶æ tutaj sugeruje i my¶li, o
zabezpieczenie dysku przed uruchomieniem, ale o to aby nie by³o tak¿e
mo¿liwo¶ci odczytania danych z takiego dysku bez podania has³a, jak ma to
miejsce w notebookach.

--
U¿ywam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operê:
http://www.opera.com/