Re: Jaka plyta i procesor za maks 700PLN

Autor: Peri (peri12345WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 14:44:55 MET

> Po co ci taka mocna plyta skoro i tak nie bedziesz wykozystywal jej
> mozliwosci.
> Proponuje kupic AsRocka K7S8XE+, ma SATA i obsluguje kazdego AMDeka.
> Aktualnie mam sprzęt opatry na AsRocku K7S8X za 140 zl, Duron 1,4 za
> 170zl i Kingston 512MB 333MHz CL2.5. Duronek cały czas chodzi z
> taktowaniem 2100MHz na szynie 200MHz, pamięć też przetaktowałem i chodzi
> na 400MHz przy cl2.5. Przy standartowych ustawieniach w SiSoftSandra w
> teście "Memory bandwidth benchmark" wyciągam ok 2550MB/s a gdy podkręce
> [...]

No dobra, ala jak by wszystkie plyty byly takie same to nie musialbym sie
zastanawiac. Przeciez od plyty tez zelezy wydajnosc kompa no nie? Piszac, ze
nie potrzebuje rakiety mialem na mysli procek. Znasz jakies porownania systemow
z tym samym prockiem, a tylko inna plyta, obejmujace testy tej plyty. Co z
tego, ze tobie benchmark pokazuje 2550MB, skoro z takim samym prockiem na innej
plycie moglby wyciagnac np 28000MB? Na plyte moge wydac te 450 zl spokojnie.
Wole zainwestowac w plyte, a procek kiedys indziej lepszy kupie.
Bardzo bym potrzebowal jakies porownanie tej plyty z innymi. Chodzi o to jaka
stabilnosc i jaka wydajnosc. (Chociaz ja nie rozumiem jaki bezposrednio wplyw
maja plyty na stabilnosc i wydajnosc, jesli maja ten sam chipset.)
Jak zapytalem kumpli na studiach (Informatyka na wydziale Elektroniki), to 2
powiedzialo, ze mialo ASRock i ze nie polecaja, bo wolna dzialaly i sie
wieszaly, a inni jak powiedzialem, ze chipset SIS to mnie wysmiali. Wiec sami
rozumiecie, ze jakos nie bardzo jestem do tych plyt.

Poprostu poleccie najbardziej wydajna i stabilna plyte pod AMD, z FSB do 400 i
LAN-em tak do 450PLN. Z SATA to nie wiem, czy warto kupowac. Rozne rzeczy tu
czytam ostatnio. Ale za jakis czas kupie dysk i chyba jednak lepiej juz kupic
SATA nic UDMA133?