Dlaczefo 40 GB widzi jako 32 GB?

Autor: grzes (polik7_at_o2.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 08:05:25 MET

witam

Proszę o pomoco -troche w tym temacie ze mnie lame ;(
Echhh mam łatwy lub trudny problem do rozgryzienia.
Kupiłem dysk MAXTOR Diamond Plus 8 ATA 133 - 40 GB i pojawił się problem
Włożyłem go do kompa - WIN 98 pokazał 38 GB ok to normalna strata, ale.....
postanowiłem zaistalowac na nim XP odpaliłem płyte i cały proces ..... iii
iiiii
gdy doszło do dzielenia na partycje okaząło się ze system widzi go jako 33
GB!!!!
Probowałem kombinowałem i nic. Nadal tyle widzi nawet pod Win 98.

JAk włącza sie system to .... i tu może tkwi problem pokazyje mi że system
wykrywa go ale jako ATA 100 a dysk jest ATA 133

CZy problem tkwi w starym BIOSIE mam płytę (to znalazłme na płycie) K7VZA
Rev 3.2d (K7VZA 213 - to wyświetla na monitorze a bios jest z 05/31/2001)

Kurcze piór co robić czy fleshować BIOSA czy co.....??????????

Moż ejakiś programi instalowac????

Prosze o HELP ;))

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Grześ