Re: awaria plyty

Autor: Tomeks (tsztelak[nospam)
Data: Thu 12 Feb 2004 - 17:29:28 MET

> Mialem dziwna awarie plyty. Bawilem sie wczoraj ustawieniami opcji BIOSu:
> DRAM Timing i System performance na plycie Epox 8KRAI (KT600). Jak cos
> przeholowalem to plyta piszczala a ja dawalem reset+klawisz Insert i mozna
> bylo ustawiac na nowo. Do czasu. Po kilkunastu takich resetach plyta
> przestala wstawac (pozostale czesci lacznie z prockiem sprawdzilem sa
> sprawne). Plyta milczy nawet nie piszczy gdy nie ma RAMow. Oczywiscie
reset
> CMOSu, wyjecie baterii nie pomaga. Mam pytanie co moglo strzelic? BIOS?
> [...]

Jak najbardziej zabawa biosem moze zwalic plyte. Sam mialem taka watpliwa
przejemnosc, po zapisaniu ustawien plyta juz nie wstala i nie dalo sie
odreanimowac, tyle ze to byl Asus na nforcie, a takie zachownie podobno jest
u niego popularne.
Jezeli nie bawiles sie napieciami to raczej fizycznie nie powinna sie
uszkodzic, sprawdz czy na plycie nie ma moze zworki ktora przestawia
magistrale na 100hz, jezeli jest to sprobuj przestawic.
Jezeli to nie pomoze, a plytka nie juz na gwarancji to jezeli masz dostep do
programatora, sprobuj wgrac jeszcze raz bios. Mam dziwne podejzenie ze
niektore dane nie mieszcza sie w cmosie sa zapisywane razem z biosem ( u
mnie nieraz przy zapisywaniu ustwien pojawia sie ekran "trwa zapisywanie
ustawien , nie resetuj kompa", a samo zapisywanie trwa dluzsza chwile, co
pachnie mi programowenie romu :).

Pozdrawiam