Re: opinia zasilacz Huntkey

Autor: Sander (ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13)
Data: Thu 12 Feb 2004 - 15:44:34 MET

"Wiesław Lubas" <vieniu_at_math.put.poznan.pl> w
news:c0dmrf$aii$1_at_topaz.icpnet.pl napisał(a):

> że

> A nie wiem, nie mierze... NIe siedze w serwisie, obserwuje tylko bios-y i
> rozne mobo monitory, dlatego jak sie wypowiadam o zasilce, to mowie ze np.
> 5V nie trzyma. Ale mocy nie sprawdzilem, wiec sie nie wypowiadam.

Zobacz na te tabliczki znamionowe firmowych zasilaczy:
http://www.sirius.pl/html/testy/92/fotki/antec3006.jpg
http://www.sirius.pl/html/testy/92/fotki/ener3505.jpg
A teraz zerknij UWAŻNIE na tabliczkę Codegena 300W :D
http://www.sirius.pl/html/testy/92/fotki/codegen4.jpg
Widzisz, niby zasilacz 300W, ale na tabliczce pisze że max dla dodatnich
napięć dla niego to 165W :D

> Aaa to jednak mierzysz...

Nie, to można było przeczytać z tabliczki znaminowej.

> A co one robią?

Eeee no, nie żartuj.

> Nooo ale specyfikacja noname przewiduje tak samo jak firmowego, że ma 300W.
> Kwestia wykonania dochodzi, bo nie uwierzę że wszystkie chieftec'i mają te
> 300 +/- 1W...

Moc niektórych zasilaczy możesz zobaczyć np. tu:
http://www.tomshardware.pl/howto/20021021/powersupplies-12.html#parametry_techniczne_i_wyniki
Przykładowo: Chieftec 420W - 417W, Enermax 350W - 389W,
Antec True 380P 380W - 471W ; jakiś: TK-930TX 300W - 204W.

> Specyfikacja to tylko druk. Na moim NEC-u wychodzi 4.2 gr za strone, a na
> www mozna gratis postawic taka specyfikacje...

Specyfikacja to specyfikacja, a nie tylko jakiś druk.

> Podsumowując chodzi o to, że jak ktoś się pyta o zasilacz, bo ma Codegena,
> to usłyszy:
>
> - że jego Codegen 300W ma w rzeczywistości 160-180W (a może chłopak ma
> egzemplarz 100W albo 350W, bo mu się trafiło?? Nikt nie zmierzył a wszyscy
> wiedzą)

Nie słyszałem i nie spotkałem się osobiście, żeby którykolwiek
Codegen miał inną wartość niż podaną przezemnie 160-180W.

> A wystarczy przeczytać na www.huntkey.com że ich zasilacz
> podczas zwarcia zwiera wszystkie wyjścia do masy, że przy przepięciu obcina
> prąd, co MOŻE uchronić inne elementy komputera przed uszkodzeniem.

Zgadza się, tylko może, ale zdecydowanie jest to lepsze,
niż gdyby nie miał wogóle zabezpieczeń.

:D

--
[ SANDER | ABIT IC7 + P4 2.4C @ 3.00 + CNPS7000A-Cu + 1024MB PC3200 ]
[ Iiyama Pro450 + GF2Ti 64MB 270/450 & Creative SBLive + 4 Speakers ]