Re: Czym i jak podkrecac

Autor: Kobi (kobi_7_7_7_at_go2.pl)
Data: Tue 10 Feb 2004 - 12:00:21 MET

Użytkownik "Norbert" <norbert.kaminski_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> O... taka odowiedz to ja rozumiem.
> Teraz pytanko..czy jesli sie uda to procek sie bedzie zglaszal jako
> Athlon?
Jeśli się uda to tak.

> I czy takim sposobem ołowkowym nie ma ryzyka uszkodzenia?
Ryzyko jest zawsze.. mój znajomy w ten sposób uszkodził płytę główną (po
zabiegu nie wstała) - faktem jest, że to musi być odpowiedni grafit,
musi to być zrobione solidnie. Najlepiej jeśli byłoby zrobione na stałe
(lutownica lub lakier przewodzący - ale z tym sobie raczej rady nie
dasz)

> Moze tez zdradzisz mi jak podkrecic takiego durona 1600.
> Wiem ze mozna podnoszac FSB... ale... slyszalem tez o mnożnikach itp.
Jeśli jest odblokowany mnożnik (co łatwo sprawdzić zmieniając mnożnik w
BIOS-ie - jeśli poskutkuje to mnożnik jest odblokowany) to faktycznie
bardzo łatwko podkręcić tego procka. Aczkolwiek najlepiej przez FSB -
stopniowo początkowo bez podnoszenia vcore. Im wyższa magistrala tym
lepiej - jeśli jest możliwość manewrowania mnożnikiem to najlepiej
ustawic FSB na 200MHz DDR i niższy mnożnik (jeśli std nie pociągnie).
Ciekaw jestem też jaką kolega ma płytę... bo jeśli nie ma doświadczenia
to podkręcanie na czymś innym niż nForce2 może być zgubne dla co
niektórych komponentów.

> Jak i czym poustawiac wszystko by dzialalo ok...( to ze metoda prob i
> bledow to wiem...a przy najwyzszym ustawieniu dac ciut wstecz i testy
> #Dmarki w petli i torture pamieci itp )
Temp. nie powinna przekraczać 60oC a napięcie nie powinno być podnoszone
o więcej niż 10-15% (i generalnie nie powinno przekraczać 1.8V)

Powodzenia
Kobi

--
*** Epox 8RDA3I / Duron 800_at_1000MHz 125MHz FSB @ 1.75V ***
** TwinMOS 256MB 333MHz 6-2-2-2 / Chieftec HPC-360-202 ***