zablokowany dysk

Autor: Paweł (USUN_TEN_NAPISpawelral_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 22:30:11 MET

Znalazłem na allegro taki oto problem z dyskiem czy ktoś mógłby
podpowiedzieć jak można z takim czymś sobie poradzić- tak z ciekawości:

cytat:
"Pracował bez zarzutu aż pewnego dnia komputer podczas pracy się zablokował,
pomógł tylko reset. Od tego momentu dysk był dalej wykrywany w biosie
prawidłowo jednak za nic nie chciał wystartować z niego system, również nie
dało się uzyskać dostępu do danych zapisanych na nim. Program diagnostyczny
Seagate'a wykazuje że dysk nie ma uszkodzeń elektroniki ani mechaniki, ale
żeby przeprowadzić test powierzchni należy go odblokować. Również program
Atapwd twierdzi, że na dysku jest założone hasło. Inne programy typu Fdisk,
PartitionMagic nie mogą uzyskać dostępu do dysku. Pomoc techniczna Seagate'a
twierdzi że hasło da się usunąć formatując dysk z zapisywaniem zer na całej
powierzchni. Przyczyną tego stanu prawdopodobnie jest trojan albo wirus,
który to hasło sam założył.
Niestety ja sobie z tym nie potrafię poradzić i dysk sprzedaję jako
uszkodzony, dla osoby która się na tym zna nie powinien być to problem i
uzyska w ten sposób w pełni sprawny dysk, albo części na podmianę."

koniec cytatu.