Re: przesuwanie/usuwanie uwalonych klastrow

Autor: novax (novax_at_SPAM-PRECZ.wp.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 22:33:38 MET

Dj Gippo napisał(a) w wiadomoœci: ...
>witam
>moja nauczycielka od geografii kupila na allegro dysk...niestety
>niedoczytala ze jest troche uszkodzony... i perzy odpalaniu kompa zawsze
>odpala sie ejj scandisk i defragmentacja... i pokazuje sporo uwalonych
>klastrow...
>jakim programem mozna usunac/przesunac te klastry...zeby dysk ich nie
>widzial ??
>pozdro

heh a jaki to ma niby sens? uszkodzone klastry to fizycznie uszkodzony
nosnik w tym miejscu. To tak jak bys mial dziure w plycie CD - potrafisz ja
przesunac, bo ja nie? A zresetowac zaznaczone klastry sie da bardzo latwo,
nie bedzie ich widac, ale jak zapiszesz cos w tym miejscu na dysku to juz
nie odczytasz. Po to wlasnie sie je oznacza zeby uniknac utraty danych. Jak
przeszkadza skandisk to go poprostu zablokowac (scandisk.ini) i nie kupowac
dysków z bad-sectorami bo to tylko kwestia czasu jak bedzie wiecej tych bad-
niz tych good-sectorów ;)

nvx