Re: RAM, szyna i timingi...

Autor: Henry\(k\) (henrico8_at_op.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 10:28:33 MET

Użytkownik "maX" <aver_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Odróżnij dwie sprawy: co innego parametry pamięci wyciągnięte z SPD (AIDA)
> co innego parametry ustawione w biosie (Sandra, jak chcesz parametry z SPD
> Sandrze to wers "Memory Modules")

Ale Sandra podaje timingi odczytane z SPD modułu RAM. Tak jak wyżej.
Aida podaje w jednej z zakładek oprócz tego co wyżej było jakie są aktualne
timingi w BIOS'ie. W Sandrze nie znalazłem...

> To oczywiste i nawet nie masz co próbować obalać
>
> I znowu odróżnij dwie sprawy: co innego SAMA prędkość podsystemu
> pamięciowego (ta zawsze będzie szybsza przy szybszym zegarze NIEZALEŻNIE
od
> zegara FSB) a co innego szybkość (wydajność) całego kompa. Po prostu odpal
> jakikolwiek benchmark i zobaczysz że wynik będzie wyższy przy
synchronicznym
> taktowaniu (nawet na najgrszych timingach 3-3-3) niż na asynchronicznym z
> najlepszymi timingami 2-2-2

Oki.
Czym to testować? Bo chyba nie 3DMarkiem.... do czego innego on jest...
Chyba coś związanego z kompresją, liczeniem arkuszy... jakaś propozycja?

Pozdrawiam.

--
Henry(k)
Uwaga. Zabezpieczenie antyspamowe.