Re: bios w K7VZA

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 08:38:49 MET

Witam.
smok na pl.comp.pecet napisał(a):
> Mam sobie płytę ECS K7VZA ze spapranym biosem. Po podniesieniu systemu
> pojawia się błąd:
> "BIOS ROM checksum failed"

Błędna suma kontrolna BIOS'u, nie mylić z CMOS'em.
Przyczyny mogą być różne, najczęściej:
- uszkodzony bios, powinno flashowanie pomóc, ale jeśli to kość jest
uszkodzona to trzeba będzie wymienić.
- uszkodzona pamięć RAM, tak tak, bios jest częściowo spakowany, podczas
startu jest rozpakowywany do pamięci, więc jeśli ona będzie uszkodzona
to i suma kontrolna biosu będzie zła. Proces ten następuje przed testami
POST więc komunikat jest dość mylący. Ja miałem taką sytuację. Sprawdź
jeśli masz na innych modułach pamięci. Lub pamięć na innej płycie.
Polecam testmem86.

> pojawia się monit o dyskietkę. I tu pytanie. O jaką dyskietkę mu chodzi?
> W instrukcji nie ma nic na ten temat. Czy chodzi o dyskietkę z BIOSem?
> Jeśli tak to co dzieje się dalej? Przecież chyba przydałby się jakiś dos
> żeby pod jego kontrolą flash'ować... A noże to jakaś specjalna wersja
> dyskietki ratunkowej BIOS'a?

Zgadza się, monit o dyskietkę startową z DOS'em, pozwalającą na
flashowanie odpowiednim oprogramowaniem - awdflash.
Ten monit to taki bardzo mały programik ratunkowy bios'a pozwalający na
flashowanie gdy poprzednie nie udało się.

Pozdrawiam,
Wołek.

--
[ Arek Wołowicz | wolek_at_pf.pl | www.wolek.prv.pl   ]
[ Duron 900 | ECS K7VZA | 256 MB | ESS Allegro PCI ]