Re: Jaki kupic monitor LCD

Autor: MiW (miw_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 08 Feb 2004 - 17:29:43 MET

> dzieki.. wlasnie tez oczy sa tu bardzo wazne. Tym bardziej
> ze moje dziecko coraz wiecej siedzi przy kompie (chyba juz
> wiecej ode mnie). Jest tez inny powod ..mam male mieszkanie
> i wstawianie wielkiego monitora zupelnie nie wchodzi w gre.

Z brakiem miejsca jest problem, natomiast co do ochrony oczu...

Na pewno w 'wartosciach bezwzglednych' LCD jest zdrowszy. Ale na swoim
przykladzie wiem, ze to zalezy od osobnika. (uwaga - pisze ze siebie a nie
za ogol) Siedzialem przy gracie (najpierw 'Monitor Westa TC201', potem jakis
JEC 14" bez zadnego Low-Radiation a tym bardziej Non-Interlaced, pozniej
Hyundai 15G+, a teraz od paru miesiecy Philips 109P4) od 7-mego roku zycia.
W dalszym ciagu wzrok mam bardzo dobry, ale po 20 minutach pracy przy LCD
oczy mi sie same zamykaja. Kontrast mi je okropnie meczy. Po prostu chyba
musisz dzieciaka posadzic przed LCD-em na godzine i zobaczyc, czy
przypadkiem nie zaczyna zasypiac :)

--
pzdr.
MiW