Re: dobra karta sieciowa

Autor: Tomek Głowacki (t_gl_at_nofuckingspam.o2.pl.cx)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 22:28:44 MET

Marcin Wróblewski wrote:

> Moi drodzy!
> Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego "zwykła" karta sieciowa kosztuje około
> 30zł, a 100MBit 3Com nawet 300zł? Jakie są różnice??
> Pozdro!

No choćby taka, że karty 3Com i Intel trzymają parametry wyznaczone
przez odpowiednie standardy a nawet je przekraczają. Dla kart 3com/intel
dla 100Mbit zawsze da radę transmitować po 100 metrach kabla, a czasem
po 120 czy 150. Dla kart za 30 zł problemem jest zestawienie stabilnego
połączenia full-duplex 100Mbit między komputerem a np. jakimś tanim
switchem mimo 30-50 metrów kabla a nawet mniej. Z reguły, ciężko uzyskać
100Mbit przy 100 metrach kabla. Dodatkowo, karty za grosze są często
wadliwe - efekty bywają różne, ale dalekie od przewidywalnych....

Pozdro,
Tomek