Re: dobra karta sieciowa

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 16:36:40 MET

> Moi drodzy!
> Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego "zwykła" karta sieciowa kosztuje około
> 30zł, a 100MBit 3Com nawet 300zł? Jakie są różnice??

wynika to z kilku powodow:
1) marza na 3Com'a jest w porownaniu do innych firm 3-krotnie wyzsza w
podanym przez ciebie przypadku
2) uklady 3Com'a nie obciazaja tak bardzo procka jak uklady realtek'a ...
3) firmowe rozwiazania (czyt. 3Com) gwarantuja lepsza jakosc sygnalu i
lepsza korekcje bledow
4) karty 3Com'a uzywaja lepszych i odporniejszych separatorow co znaczaco
wplywa na transfer w niepoprawnie zbudowanych sieciach (roznica potencjalow,
zle ustawienie kabli, zaklocenia, slabe switch'e itp.)

a teraz wyciag z cennika ktorym ja dysponuje:
Realtek 100Mbit - 19zl
3Com 100Mbit - 149zl

wszystkie cenny to ceny brutto dla koncowego odbiorcy ...