Re: kupuje kompa i sprawa zasilacza - czy to bedzie dzialac?

Autor: Kobi (kobi_7_7_7_at_go2.pl)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 15:29:45 MET

Użytkownik "Bogdan S" <bogdan_at_losthope.com.pl> napisał w wiadomości
> ----nie, nie uwazam ale jedno jest pewne twoje zdanie wynika z "wiary"
> a nie z wiedzy.
Z wiedzy i wiary pewnie też... wierzę specjalistom, którzy te sprzęty
tworzą... ich wiedza jest o wiele wyższa od mojej więc chyba dobrze
będzie jeśli im uwierze... a Tobie brak i wiedzy i wiary....

> --------- jaki problem, przyjedz, zapraszam, sam sprawdzisz.
To faktycznie mistrzem jesteś. Jakieś certyfikaty masz? Może księga
rekordów? Po prostu Ci nie wierze.. człowiek z takim doświadczeniem nie
pisałbyś takich głupot głupot.

> ----- statystycznie, statystycznie, sam mozesz policzyc.
Masz jakąś konkretna statystykę? Bardzo chętnie ją zobacze, przeczytam i
wtedy może się przekonam do tych Twoich bzdur. A może stwórz jakąś!
Chociaż naprawdę wątpie, że masz na tyle zdrowego rozsądku i
umiejętności (matematyka) aby stworzyć wiarygodną i nieodbiegającą od
rzeczywistości (z małymi odchyleniami) statystykę..

> ------- a czym wedlug ciebie polega przeplyw pradu???
Fizyka.. podstawówka.. uporządkowany ruch elektronów... a elektron to
składowa część atomu. W tym momencie mnie TAK zaskoczyłeś... gość, który
naprawia 1000 komputerów/rok nie wie co to jest prąd...

> --------- posiadaja zabezpieczenia mowisz, a jezli juz to jaki czas
> zadzialania tych zabezpieczen?, ile mocy przeplynie przez zasilacz i
> kompa zanim twoje zabezpieczenia zadzialaja, ile przebiegow? Chlopie
> nie wiesz o czym piszesz, myslisz, ze jakis warystorek o czsie
> zadzialnia kilka milisekund uratuje twoj szprzet? Jezli by bylo tak
> jak mowisz nikt by nie kupowal UPS-ow a i te najprostrze daja
> niewielkie zabezpiecenia, kosztowne, wielkie zabezpieczenia
> przeciwprzepieciwe sa kolosalnie drogie a poziom tyh zabezpieczen to
> chyba tylko w armii dochodzi do 99 %.
To dlaczego niesamowicie rzadko spotyka się z sytuacją, że zasilacz z
zabezpieczeniami uszkodził przy swojej (rzadkiej) awarii pozostałe
komponenty komputera? A czy uratuje? TAK w większości przypadków to
wystarcza.
A poza tym.. po cholere mówisz o "kosztownych, wielkich zabezpieczeniach
przeciwprzepięciowych w armii". Zasilacz komputerowy zasila *komputer! -
a "w wojsku" skuteczność dochodzi i do 99.999%

> ----------
> Soorki, ale opowiadzasz bzudry i wciskasz ludziom szprzet za kila
> stow, ktory nie jest tego wart. Normalny sprawny zasilacz wzupelnosci
> wystarcza do zasilania kompa. W tych drozszych jest w zasdzie tylko
> wiecej "blachy" i nieco lepszy uklad chlodzenia, ale tu trzeba by bylo
> "inzyniera od ciepla" aby to dokladnie stwierdzic.
Czy ja doradzam komuś zasilacz niadekwatny do konfiguracji? W większości
przypadków wystarczy chociażby Chieftec 300/310W, który nie odbiega tak
znacznie od zasilaczy "Fireworks" poniżej 60zł.
Nie jestem "inżynierem od ciepła" (wystarczy fizyk - poczytaj
pl.sci.fizyka może tam zapytaj) Wystarczy mi, że zasilacz posiadający
PFC ma skuteczność dochodzącą nawet do 99% co jest niemożliwe w
przypadku tanich zasilaczy.. a co wiąże się z mniejszą utratą energii w
postaci wydzielonego ciepła (BTW - zasada zachowania energii układu). A
dodatkowo lepsze chłodzenie markowych zasilaczy powoduje mniejszą
podatność na awarie.

> A te zabezpieczenia
> jezeli wogole istnieja sa symboliczne i wpraktyce nic nie wnosza
> podobnie jak i w listwach dumnie zwanych "przeciwprzepieciowych" lub
> "przeciwzakloceniowych."
Doucz się. Poczytaj trochę - to nie boli.

Poza tym człowieku - otwórz oczy na zmieniający się świat.. Sytuacja
jaka miała miejsce z zasilaczami z przed 2-3 lat to _nie_ jest to samo!

Kobi

--
*** Epox 8RDA3I / Duron 800_at_1000MHz 125MHz FSB @ 1.75V ***
** TwinMOS 256MB 333MHz 6-2-2-2 / Chieftec HPC-360-202 ***