LCD - lepszy jeden 17-18" czy 2x15"

Autor: kyle (darek_kr_at_op.pl)
Data: Fri 06 Feb 2004 - 21:08:29 MET

witam,

zastanawiam sie ostatnio nad zakupem LCD. codziennie siedze dosc dlugo przy
komputerze, a oczy ma sie tylko jedne. glownie uzywam roznego typu edytorow
tekstu (czyli programowanie + word), internet, filmy i czasami gierki.
przede wszystkim zastanawiam sie czy do tego typu zastosowan lepiej jest
kupic 17-18" monitor czy moze dwa 15". wiem juz ze dosc wygodne jest
posiadanie 2 monitorow przy programowaniu (na jednym edytor na drugim
konsola). jestem jednak ciekawy jak sie w takiej konfiguracji oglada filmy
(czy obudowa monitorow nie przeszkadza w ogladaniu). dodatkowo nie wiem czy
istnieja w rozsadnej cenie karty graficzne posiadajace 2x DVI, a
rownoczesnie wystarczajaco wydajne zeby sobie pograc w jakies nowe gry. ew.
czy podlaczenie drugiego monitora przez przejsciowke do wyjscia analogowego
znacznie pogarsza obraz (tak ze widac roznice)?

poza tym mam kilka bardziej ogolnych pytan:
- czy warto kupowac LCD?
- czy warto _teraz_ kupowac LCD (moze lepiej poczekac do maja)?
- jesli mialbym kupic 17" to chcialbym pracowac w rozdzielczosci 1280x960, a
nie domyslnej dla wiekszosci tego typu monitorow (1280x1024). jaki wplyw na
jakosc obrazu ma zmniejszenie rozdzielczosci?
- pytanie podobne do powyzszego tylko w kontekscie gierek (czyli
rozdzielczosci 1024x768 lub 800x600)
- czy w przypadku LCD (i sygnalu cyfrowego) ma znaczenie jakosc kabla (tak
jak w CRT)?
- no i na koniec fundamentalne pytanie: jaki konkretnie model(e) kupic majac
do dyspozycji ok. 3K pln. (no jesli by bylo na prawde warto to moglbym
dolozyc jeszcze troszeczke).

pozdr.
kyle