p³yta audio - trzaski których nie by³o?

Autor: MS (mskoni_at_polbox.com)
Data: Fri 06 Feb 2004 - 15:55:32 MET

Witam
Od niedawna na p³ytach audio pojawi³y siê trzaski, których wcze¶niej nie
by³o przy nagrywaniu p³yt audio. P³yty nagrywam na nagrywarce btc 40x12x48x
programem nero z prêdko¶ci± 8x. Od niedawna p³yty nagrane (równie¿ tdk
audio) t± nagrywark± odtwarzne s± przez mój odtwarzaæ z trzaskami.. P³yty
które nagrywa³em wcze¶niej s± odtwarzane dobrze. Podobny problem wystêpuje
przy nagrywaniu na nagrywarce LGGCE 8320B. Tam p³yty nagrywane chyba z
maksymaln± prêdko¶ci± (kto¶ mi nagrywa). P³yty wcze¶niej nagrane na tej
nagrywarce te¿ s± odtwarzane dobrze. Nagrywarka BTC ma oko³o roku i nagra³a
oko³o 250 p³yt, nagrywarka LG te¿ trochê ponad rok, ale nagra³a tak do 50-60
p³yt.
W czym mo¿e byæ problem?
Czy nagrywarki siê sta¿ej± nawet gdy nie s± mocno eksploatowane?
A mo¿e rok czasu to wystarczaj±ce aby laser uleg zakurzeniu, przez co ma
mniejsz± moc i plyty na starzych kompaktach nie przystosowanych to odczytu
cd-r s± ¼le odczytywane?