Re: Dlaczego sie zawiesza?

Autor: Kobi (kobi_7_7_7_at_go2.pl)
Data: Fri 06 Feb 2004 - 01:23:30 MET

Użytkownik "Jacek" <punymra_at_cybpzna.cy> napisał w wiadomości
> Zasilacz jest dobry na wszystko-:)). Na tej grupie to jest
> najdoskonalszy "antybiotyk" na wszystkie problemy z komputerami.
Bo sporo problemów wiąże się właśnie z zasilaczem. Zwłaszcza teraz,
kiedy sami producenci np. nowoczesnych układów graficznych zalecają
zasilacze min. 350W. Ba.. na co niektórych starych zasilaczach
nowoczesny sprzęt często wogóle nie startuje... A i od zasilacza wiele
zależy jeśli chodzi o stabilność całego systemu. W końcu wszystko cała
praca kompa opiera się na przepływie elektronów...

> To że system źle skonfigurowany, zaśmiecony różnego rodzaju programami
> i w dodatku przetaktowane wszystko na maksa,to nic.
Nie wiem czy doczytałeś do końca ale użytkownik wykluczył "przyczyny
software'owe" także przypuszczalnie kombinował z reinstalacją systemu,
aktualizacją sterowników itp. O przetaktowaniu nie ma tutaj mowy (Duron
750MHz). A 62oC na tym Duronie to faktycznie może być za dużo. Prime95 i
Torture Test - to proponuje jako początek. Jeśli będzie wysypywać
błędy.. zafundować mu lepsze chłodzenie / posmarować pastą...

> Proponuję zakupić zasilacze conajmniej 600W dobrej firmy i dodatkowo
> agregaty prądotwórcze, i wtedy już się nic złego nie będzie działo.
A to jest całkowicie nie na miejscu - widziałeś zasilacz 600W? Agregaty
prądotwórcze???

> Wszystko będzie chodzić jak szwajcarski zegarek. Chociaż kto wie? Jak
> czytam tę grupę to odnoszę wrażenie że wszystkie podzespoły wszystkich
> producentów to złom.
Czytaj ze zrozumieniem. Tutaj ludzie najczęściej piszą o problemach więc
ciężko by było aby grupowicze pisali posty jaki to jakiśtam sprzęt nie
jest wspaniały. Nie ma niezawodnego sprzętu.. 99.999% to max ;)

> Aż dziw że moje kilkanaście komputerów jakie przeżyłem nigdy nie
> robiło mi takich brzydkich rzeczy o jakich tutaj czytam.Owszem bywały
> "ekrany śmierci" ale to nie kwestia sprzętu tylko oprogramowania jak
Tutaj się mylisz. Może u Ciebie akurat to była kwestia softu. Ale jest
multum przypadków gdzie faktycznie wadliwe są pamięci / dysk / grzejący
się procesor / niestabilne, poza marginesem błędu napięcia...

> co? Niezawodnej pracy komputerów wszystkim grupowiczom życzę.
I ja się do tych życzeń dołączam.

Pozdrawiam
Kobi

--
*** Epox 8RDA3I / Duron 800_at_1000MHz 125MHz FSB @ 1.75V ***
** TwinMOS 256MB 333MHz 6-2-2-2 / Chieftec HPC-360-202 ***