Re: Komputer w spadku...

Autor: bk (bartosz_k-no-spam-_at_pf.pl)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 14:04:37 MET

> Witajcie.
witam :)

> Dostał się w moje łapki komputer. Używany ale niezły.
> Podejrzewam jednak ze ten kto go składał nie przyłozył się do:
> 1. dobrego wyboru sprzętu,
zgadzam się ... nie za dobrze mu to wyszło

> 2. optymalizacji.
tego nie wiem - od ustawień biosu i systemu też wiele zależy !

> Płyta Gigabyte GA-8SQ800 Ultra Bios F5-latest.
dobra płyta jednak nie obsługuje magistrali 800 MHz a w tym tego P4 (w
pełni!)

> Proc P4 Northwood BrandId=9 Family=F Model=2 Stepping=7 Revision=C1 533
MHz
procek ok - mam takiego samego - model C obsługuje HT i 800MHz magistrale

> Pamięc 2 x 512 MB DDR 400MHz Samsung złożony z kości K4H560838D-TCC4
> dwustronne, włożone w różne banki 1,3 lub 2,4
jak dla mnie ne najgorzej - powinno się udać ;)

> Czy ten proc ma HT ?
tak

> Jeśli tak to czy uruchomię go na tej płycie ?
nie z obsługą 800MHz ... przynajmniej wiem, że w praktyce były z tym ogromne
problemy jednak może nowe biosy to poprawiły - w co wątpię. Trudno pozostaje
ci albo pracowac na 533MHz lub zmienić płyte na inna na I865 lub I875 !!

> Nie mogę uruchomić pamięci w trybie Dual. Zawsze chodzą w Single 400.
Pamięc
> składa się z kości zalecanych przez Gigabyte ale jest 2x większa 512
zamiast
> 256 MB.
> Jak je uruchomić w trybie Dual ?
tego nie wiem - nie testowałem tej płyty ale z opisu wynika że tak :
"Ram: Dual Channel DDR 4 x DDR PC400, PC333, PC266, PC200(max: 4GB)"

pozdrawiam - bk