Re: ATA RAID i SCSI w jednym stali domku...

Autor: BrunoJ (brunojj.SKASUJ_at_gazeta.pl)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 10:47:24 MET

> Wejdź do biosu obu kontrolerów i poszukaj opcji, coś w rodzaju "Boot
> ROM BIOS". Jeśli znajdziesz, to ustaw na włączoną w tym kontrolerze, z
> którego ma bootować.
Wiec sprawdzilem i jest tak:
bios ATA RAIDa nie ma zadnej opcji wyboru bootowania.
do biosu scsi odpalanego z plyty (dc-310 i plyta asus p3b-f) nie udalo mi sie
wejsc, googlam wlasnie w celu odnalezienia poprawnej kombinacji klawiszy).
Ale kontroler scsi zostal rozpoznany wczesniej, przed raidem, i to z niego
system probowal sie bootowac (gdy byl wlaczony bios scsi na plycie). Po
wylaczeniu biosu, system odpala sie z RAIDa, ale winda widzi dysk SCSI jako
dysk 0 a dysk na RAID jako dysk 1. Czyli dalej SCSI jest widziany przez
plyte/system przed RAIDem.
Majac okazje sprobowalem z kontrolerem adapteca (2940) z wlasnym biosem.
tutaj SCSI wczytalo sie po RAIDzie i tak bylo widoczne w windzie.

Konkluzja - plyta ma w opcjach bootowania "SCSI device" i jesli znajdzie
prawdziwe SCSI a nie RAIDa ktory scsi udaje, to probuje bootowac ze SCSI,
a do RAIDa nie daje juz dostepu (zeby z niego bootowac). Jedynym rozwiazaniem
wydaje sie wylaczenie biosu na kontrolerze SCSI.
CHyba ze mozna jakos skonfigurowac system (sprzet?) zeby RAID byl widziany
zawsze przed SCSI, ale jak? kolejnosc kart na PCI? adresy pamieci?
Nie mam pomyslu.

pozdrawiam
Bruno