Re: Radiatory w zasilaczu pod napieciem

Autor: BartekK (sibi_at_terror.org.pl)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 22:29:38 MET

> Gdy dotknalem radiatorow ktore tam sie znajduja niezle mnie kompnelo.
> Jak chcialem sprawdzic ile tam jest wolt (moim marnym miernikiem) to
> wyszlo poza zakres (1000V). Czy to normalne ze tyle tam jest?

1 - na radiatorze od tranzystorow taktujacych zasilacza (po stronie 220,
czyli tam gdzie takie 2 duze kondensatory stoja - moze byc napiecie sieci
wyprostowane (czyli stale ~310V ) albo - napiecie "pomiedzy tranzystorami"
czyli to ktorym jest taktowany transformator - srednia wartosc okolo 130V -
ale czestotliwosc 30-80kHz - ten przypadek wystepuje u ciebie

2- miernik (tani tzn <300-400zl) pokazuje bzdury i glupoty, jesli podasz mu
>500hz, a ty mu dales cos miedzy 30 a 80 kHz... Moj "tani" potrafi przy 10V
i 100kHz pokazac (na zakresie do 1000V ! ) OVL albo Err albo wogole sie
wylaczyc....

--
Bartlomiej Kuzniewski    tel +48 696 455098
sibi_at_sibi.cfu.com.pl    GG# 23319