Re: kupuje kompa i sprawa zasilacza - czy to bedzie dzialac?

Autor: Kobi (kobi_7_7_7_at_go2.pl)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 16:53:08 MET

Użytkownik "Bogdan S" <bogdan_at_losthope.com.pl> napisał w wiadomości
> Najprawdopodobniej masz racje. nie pierwszy raz ogolnie przyjete
> standarty i normy opieraja sie na falszywych przeslankach. Wiem jedno
> - roznica wykonania drozszego zasilacza od tego tanszego zamyka sie w
> koszcie kilku - kilkunastu zlotych. Najczesciej jest to wiekszy
> radiator lub dodatkowych wentylatorow, czasami elementy o wyzszej
> "tolerancji czy tez odpornosci termicznej". Odpornosc takiego
> zasilacza na zwarcia po stronie wtornej nie odbiega od odpornosci
> innych zasilaczy. Statystycznie zasilacz sam z z siebie niezmiernie
> [...]
Zwarcie w dysku twardym? A czym ono może być spowodowane? Np.
"nieczystym" prądem na napięciach podawanych na elementy komputera.
Obecnie sprzęt nie ma już takiej tolerancji jak kiedyś. A zasilacz,
który właśnie przez jedno zwarcie pali pozostałe elementy to zazwyczaj
tani zasilacz bez zabezpieczeń. Przy dobrym markowym zasilaczu to
praktycznie nie ma prawa się stać.

Pozdrawiam
Kobi

--
*** Epox 8RDA3I / Duron 800_at_1000MHz 125MHz FSB @ 1.75V ***
** TwinMOS 256MB 333MHz 6-2-2-2 / Chieftec HPC-360-202 ***