Re: kupuje kompa i sprawa zasilacza - czy to bedzie dzialac?

Autor: Bogdan S (bogdan_at_losthope.com.pl)
Data: Tue 03 Feb 2004 - 17:55:40 MET

> mam po prostu wrazenie, ze stad te pojawiajace sie czasem 160 - 180W
> (combined, do jakiego sie przyznaje producent).

----------------
Najprawdopodobniej masz racje. nie pierwszy raz ogolnie przyjete standarty i
normy opieraja sie na falszywych przeslankach. Wiem jedno - roznica
wykonania drozszego zasilacza od tego tanszego zamyka sie w koszcie kilku -
kilkunastu zlotych. Najczesciej jest to wiekszy radiator lub dodatkowych
wentylatorow, czasami elementy o wyzszej "tolerancji czy tez odpornosci
termicznej". Odpornosc takiego zasilacza na zwarcia po stronie wtornej nie
odbiega od odpornosci innych zasilaczy. Statystycznie zasilacz sam z z
siebie niezmiernie rzadko pali elementy w kompie, najczesciej to zwarcie np:
w dysku twardym - co powoduje spalenie plyty glownej, pamieci, grafiki i na
koncu zasilacza.

pozdr
BOgdan