Gigabyte GA-7NNXP Limited Edition - Opinia - dlugie.

Autor: Andrzej Mikołajczyk (silnik_at_NOSPAM.banita.pl)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 15:31:32 MET

Witam.
Wczoraj przyszla do mnie ladnie zapakowana paczuszka z kompuronika z w/w
plyta. :)
Rozpakowalem, w srodku masa gadzetów, kabli itp.
Wypas konkretny jesli chodzi o wyposazenie w komplecie.
Trzy ksiazeczki, jedna od SATA, druga od GigaRAID a trzecia od plyty(kilku
plyt, pozaznaczane sa które opcje sa do której, za taka cene IMHO mogli by
zrobic jedna konkretnie dla tego modelu a tak trzeba sobie szukac co do
mojej plyty jest).
Jeden cd, dwie naklejki (jedna z logo Gigabyte, druga z rozpiska plyty co
gdzie i jak, taka do obudowy) i instrukcja montazu podobna do tych z
drukarek HP, mapa co po kolei robic.
Trzy dlugie kable ATA, jeden do flopa, dwa do sata i przejsciówka do
zasilania SATA, przejsciowka na sledzia do zewnetrznych(?) dyskow sata,
dodatkowa przetwornica napiecia z wiatraczkiem na niebiesko podswietlanym.
Sledzie do Firewire, usb, audio, wszystko co sie dalo chyba. :)
Ale prawie wszystko. :)
Zlozylem kompa, podlaczam, zalaczam i dupa, czarny ekran, wentylatory sie
kreca i nic wiecej.
Krew mnie zalala, zaczalem po kolei wszystko odlaczac az zostala mi jedna
kosc pamieci, grafika i procesor tylko. (nie mam karty post:( ) Zdjalem
radiator, ogladam procek, zero uszkodzen.
Wkladam go spowrotem, przykladam radiator zalaczam i o dziwo dziala.
No to zakladam spowrotem radiator, zalaczam i nie dziala.
Hmm, cos mi tu zimnymi lutami smierdzi. Wylaczylem sprzet, poruszalem
radiatorem na boki, gora, dol, zalaczam i odpalil sie! :)
Prosze panstwa, w plycie za 800zl nie laczy socket procesora!!! :)) Jaki
wypas kurde.
Plyta nie byla rozpieczetowana wiec wykluczam to ze to wina kogos poza
gigabyte. :(
No ale nic, jedziemy dalej.
Zlozylem kompa, wszystko juz dziala bez problemow.
Instalacja systemu.
W zwiazku z tym ze system ma dzialac w maciezy mirrorowanej instalacje robie
bezposrednio z kontrolera GigaRAID. Instaluje XP Pro, wciskam F6 zeby
zainstalowac sterownik raid....i system prosi o wlozenie dyskietki ze
sterownikiem do stacji A:...hmm zaraz zaraz gdzie jest kur** dyskietka? NIE
MA dyskietki ze sterownikiem do raidu! Wszystko jest na cd, jak ja mam to
zgrac? Telepatycznie? Kolejna wtopa gigabyte'a? Najwiekszy ich wypas i nie
daja sterownika to raidu na dyskietce ktory jest wymagany przy instalacji
systemu na tym..do msi kt3 ultra byla dyskietka. :)
Pozgrywalem pliki potrzebne do instalacji i poszlo.. system sie
zainstalowal, sterowniki tez.
Zaczynam kopiowac dane z innego dysku (okolo 70GB roznych plikow).
I bledy zaczynaja mi wyskakiwac, hmm... nie mozna skopiowac blad danych crc.
Dyski oba sprawne, reszta sprzetu tez a tu nie chce cos dzialac.
Ponawiam probe i poszlo, ale za chwile znowu blad crc.
Nie wiem co jest, moze to pamieci odmawiaja wspolpracy z ta plyta w trybie
dual channel?
Nie wkladalem innych narazie.
To moje narazie krotkie boje z tym gigabytem. :)
Na pierwszy rzut oka plyta dostaje 10/10
Kuleje jednak chorobami wieku dzieciecego. :) Za taka kase powinno wszystko
dzialac bez zajakniecia. :)
Pozdrawiam.