Re: Drukarka laserowa do 1000zł

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 11:55:09 MET

"Paweł" <USUN_TEN_NAPISpawelral_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Termat prosty
> Odpowiedź znacznie trudniejsza.
> Prosze opinie ludzi na codzień mający z takimi urzadzeniami doczynienia.
> Chciałbym kupić na domowe potrzeby drukarke laserową do 1000zł
> Na co zwrócić uwage.
> Zalezy mi w zasadzie tylko na niskim koszcie druku i łatwym dostępie do
> materiałów exploatacyjnych.

Niskiego kosztu druku nie bedzie w tej cenie, liczac oryginalne materialy
masz 10-15gr /str. Ja majac tez ograniczone fundusze zdecydowalem sie na
uzywana drukarke - pelno tego na allegro - poleasingowe z Niemiec albo
Holandii. Za 1000zl kupilem Hp 4000N - koszt wydruku przy oryginalach to
5gr/str. Oczywiscie w obu wypadkach mozesz stosowac buteleczki lub
regenerowane tonery, to wtedy koszt spadnie o polowe. Dodatkowo zauwaz, ze
wszystkie tansze laserowki to windrukarki. Wprawdzie mam swoja drukarke
dopiero od wczoraj, i wydrukowalem tylko ok 300str, ale wiele osob ma takie
uzywane drukarki (glownie 4/5/6P) i sa zadowoleni, i ja rowniez albo do nich
dolacze, albo bede mial warta 1000zl lekcje, i nigdy w zyciu nie kupie nic
uzywanego ;))

Oczywiscie jesli zamierzasz drukowac 200-300 str miesiecznie, to roznica w
kosztach eksploatacji zwroci sie Tobie za kilka lat, wiec lepiej kupic nowa
drukarke dla swietego spokoju i gwarancji. W takim wypadku polecam Brothera
(1230 i 1450) - przy duzych tonerach masz 8,5gr/str liczac oryginaly i
wymienianie bebna tak jak instrukcja nakazuje ;)

PS1: Jednakze najwiecej zamiennikow, czesci, etc jest do HP
PS2: Jesli masz komputer w pomieszczeniu, w ktorym przesiaduja ludzie - w
salonie, sypialni, etc i masz warunki aby postawic drukarke gdzies w
korytarzu, to przemysl nad wersja sieciowa i takim rozwiazaniu. Jako
szkolenie proponuje pojsc do jakiegos punktu xero i posiedziec chwilke,
najlepiej na dniach (sesja!). Albo pozostaje czeste otwieranie okna ;)

pzdr
Zbyszek