Re: [OT] kupowanie przez eBay

Autor: klard (klard_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 00:09:34 MET

Dnia 02/03/2004 12:15 PM, Użytkownik r.a.d.z.i.u. napisał:
> czy ktos ma jakies doswiadczenie na temat kupowania produktow na ebay`u?
>
> tzn. chodzi mi glownie o srednie koszty przesylki (dosc duzego produktu)
> oraz o to czy sa narzucane jakies cla przy zamawianiu do polski z USA?
>
> pozdrawiam, Radek

Hej,

Kupilem ostatnio mnostwo sprzetu komputerowego na Ebayu. Wszystko zalezy
od tego czy i jak dogadasz sie ze sprzedajacym. Niektorzy sa bardzo
grymasni. Najtansze bezwzglednie jest USPS (United States Postal
Service). Niestety oni biora tylko do okreslonej wagi i gabarytow,
wiec musisz sprawdzic czy sie zalapiesz (www.usps.com -> Calculate
Postage). Potem jest taka firma Airborne Express. Sa troche drozsi
ale nie maja takich ograniczen jak USPS.

Co do cla to nie ma zadnych narzutow. Sprzedajacy nic nie dolicza.
Uwazaj za to na "cfaniakow" z ebaya bo Ci oskubia na kasie za shipping.
Zasada jest taka: im bardziej sprzedajacy upiera sie przy tym zeby
wyslac ci wylicytowany towar tylko np. FedExem tym wieksze jest
ryzyko ze probuje Cie zrobic na kase.

Problem jest jak to przyjdzie do Polski (koszmarna biurokracja), ale
generalnie na komputery stawka cla wynosi 0% !!!

pozdr,

klard