do weteranów majsterkowiczów:) - amd 500@...

Autor: filodendron (filodendron13_at_interia.pl)
Data: Sun 29 Feb 2004 - 15:56:49 MET

witam
tak się składa że mam możliwość nabycia za 200zł amd500(slotA) + płyta
główna, grafika, dzwięk i obudowa(bez cd'romu, zasilacza i twardziela) i
sądze że to ciekawa propozycja... oile udałoby się tego procka podkręcić
powiedzmy do 700mhz. Zrobiłem juz rozpoznanie - okazuje się że w tym waflu:)
drzemją takie możliwosci ( http://www.chip.pl/archiwum/article_11834.html ),
niestety z technicznego punktu widzenia to niejest
takie proste - nabycie odpowiedniej "przystawki" raczej odpada(nieudało mi
się nigdzie namiezyć). Pozastaje tylko sposób opisany na
http://www.tomshardware.pl/cpu/19991113/athlon_overclock-01.html doszłem do
wniosku że gdyby ten schemat zminimalizować do konkretnego ustawienia
(700mhz - 1,7V) to plontanina kabelków niebyła by tak przerażajaca( no i
odpada kwestia mikroprzełączników). Jedyne
niejasnosci dotyczą puki co adnotacji zawartej w częsci artykułu
zatytułowanej "uzupełnienie", a konkretnie w kwesti rezystorów sekcji FID
(czy to odnosi się zarówno do rezystorów FID z górnej jak i z dolnej częsci
schematu?).
Z elektroniki jestem raczej lama, ale tak na zdrowy rozsądek bjorąc, to czy
niedałoby się zastąpić np. trzech rezystorów w sekcji FID jednym?(zakładając
że rozpatrujemy konkretne ustawienie - gdyż mniemam iż na orginalnym
schemacie obecność aż czterech rezystorów w jednej sekcji jest uwarunkowana
założeniem o konfigurowalnosci użądzenia)

pozdrawiam
fido