Re: Jak przetestowac karte grafiki ?

Autor: xywek_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl
Data: Tue 03 Feb 2004 - 17:16:36 MET

MarcelooS <marcel00s_at_wp.pl> napisał(a):

> sam mialem kiedys ECS K7S5A (pewnie o takiej piszesz - o K7S5S nie
> slyszalem...)

Tak, K7S5A, sorry za literowke

> Przyczyn jest wiele, jedna z nich jest kiepski system przerwan
> ukladu SIS735, przez co Windoza musi alokowac wiele urzadzen na jednym IRQ,
> co prowadzi czesto do zwisow.

Znasz moze jakies miejsce, gdzie kwestia sadzania przez Windows wielu
urzadzen na jednym IRQ jest dobrze omowiona ? Kiedys WinMe przypisal jedno
IRQ 4 czy 5 nawet urzadzeniom i nie bylo z tego powodu problemow, ale to bylo
naplycie MSI.

> Sprobuj wyjac z kompa jakies dodatkowe
> urzadzenia (takie jak tuner TV, dzwiekowka, sieciowka) i zobacz czy cos
> pomoze. Rowniez zmiana pamieci moglaby Ci pomoc - wymien SDR na DDR.
> Ewentualnie sprobuj skrecic magistrale procka do 100MHz i wtedy sprawdz jak
> sie calosc bedzie zachowywac - jezeli zwisy znikna to na bank RAM sie nie
> wyrabia. Osobiscie polecam zmienic plyte (sam tak zrobilem :) na cos
> stabilnego - na nForce2 lub KT600. Do 400zl dostaniesz niezla plyte i
> pozbedziesz sie problemu.

OK, dzieki. Pobawie sie upraszczajac konfiguracje peceta. Niestety komp nie
stoi umnie, wiec nie zrobbie tego od reki.

Zastanawia mnie jednak fakt, ze nie mozna uruchomic peceta poprzez twardy
reset po zwisie windozy (W98) przez 10 min. do 2 godzin. Bootowanie zatrzymuje
sie w momencie, gdy BIOS powinien sprawdzic i wyswietlic informacje i karcie
grafiki, a monitor nie otrzymuje zadnego sygnalu. Wyglada to tak, jakby
twardy reset nie powodowal wyzerowania calej pamieci operacyjnej lub pamieci
karty. Zreszta zbyt szybkie po zwisie wlaczenie peceta z palca tez powoduje
zatrzymanie w tym samym miejscu. Jest to ATX, czy wiec plyta, pamiec i karta
grafiki sa caly czas pod pradem ?

Pozdrawiam,
x.