Re: Pentium 4

Autor: _Wojtek_ (w.zuchowski_at_wytnij.to.z.adresu.aster.pl)
Data: Sat 28 Feb 2004 - 12:14:38 MET

> Mi nie chodzi o to, czy Intel *może*, tylko czy *zechce*. Jeden z szefów
> Intela określił to jasno:
> "When AMD kicks our ass hard enough" - wcześniej nie wypuszczą ;)
> A najchętniej nigdy.

no to jest chyba oczywiste. w koncu nie po to umoczyli potworna kase w
itanium zeby teraz skazac go na niebyt wprowadzeniem szerokiej gamy
64bitowcow kompatybilnych wstecz. problem polega na tym ze rynek moze ich do
tego zmusic, tak jak ich zmusil do zaprezentowania nocony. narazie nie musza
sie spieszyc bo co z tego, ze amd wypuscilo athlony64, skoro jedynym
sensownym softem ktory mozna na tym puscic jest linux. dopoki mikry nie
wypusci finalnej wersji xp pod 86-64 nie ma co sie spieszyc. intel od dawna
jest gotowy ale im pozniej zostana zmuszeni do calkowietgo odblokowania
yamhilla (czy tez ct jak teraz sie to nazywa) tym lepiej dla nich. co
oczywiscie nie znaczy ze dla uzytkowniow rowniez, wiele osob chetnie
kupiloby sobie 64bitowego intela i nie bedzie w nieskonczonosc czekac i w
koncu czesc z nich kupi sobie a64. kluczowym momentem bedzie tu wypszczenie
przez Billa xp64. wtedy intel nie bedzie juz mial wyjscia. tyle ze mikry tez
nie ma specjalnego interesu w wypuszczaniu 64bit win dopoki nie ma jeszcze
szeroko dostepnych prockow i kolko sie zamyka. wszystko zalezy od presji
rynku i popularnosci athlonow64. jak amd wystarczajaco przetrze sciezke
wtedy intel triumfalnie obwiesci nadejscie ery 64bitowych desktopow...

> Ja nie wiem niczego *oficjalnego*, Ty wiesz, czy tylko powtarzasz
> spekulacje ?

ale to nie sa jakies tam wyssane z palca spekulacje to jest cos na tyle
oczywiste ze mozna to uznac za pewnik. jeszcze pol roku temu cos takiego jak
nocona bylo 'tylko' spekulacjami... fakty sa niepodwazalne: intel ma w pelni
gotowe rozwiazanie x86-64, reszta to juz tylko prawa rynku i nie trzeba tu
niczego spekulowac, bo to rynek i rozwoj wypadkow bedzie kierowal
poczynaniami intela a nie to co oficjalnie mowia w swoich dokumentach.
przeciez jesli mikry wypusci xp64 to intel nie bedzie siedzial z zalozonymi
rekami i patrzyl jak amd zdobywa mu rynek desktopow. nie bedzie mial wtedy
innego wyjscia jak wprowadzic swoje rozwiazania i tak sie stanie bez wzgledu
na dzisiejsze oficjalne roadmapy.