Re: Dysk twardy, pozycja, temperatura

Autor: EM (edim123_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Feb 2004 - 08:26:06 MET

> Grzeje mi sie dysk. Mocno. UStawiłem wyłączanie przy braku aktywności, co
> dziwne nie pomogło. Dalej sie grzeje. Dysk jest w takiej kijowej
szufladzie,
> ma ona wentylatorek, ale chyba zapomnieli zrobic jakiegoś kanaliku dal
> przepływu powietrza. Zastanawiam sie nad zrobieniem radiatora, nawet z
> wentylatorkiem na samym dysku. JEdnak jakiekolwiek mocowanie mogę zrobić
od
> spodu - tam gdzie są dziurki na sróbki, a 1 cm miejsca mam od góry! czy
dysk
> moze chodzić dogórynogami?
> [...]

Co do pozycji pracy, wg starszych danych dysk nie może pracować do góry
nogami. Może za to pracować bokiem.
Ogólnie zastanów się czy nie ma możliwości by jednak dysk przykręcić
wewnątrz obudowy. Wtedy ma lepsze chłodzenia ponieważ przykręcasz go do
blach i jest swobodnieszy przepływ powietrza. Podwyższona tempertura
znacznie skraca żywotność dysku. A jeśli chcesz wymieniać sporo danych to do
kieszeni daj jakiś drugi - tańszy mniejszy, mniej się grzejący...
Pozdrawiam
EM