Re: 4 zasilacze w ciagu roku

Autor: Wieslaw Lubas (vieniu_at_nospam.math.put.poznan.pl)
Data: Mon 02 Feb 2004 - 22:06:32 MET

Użytkownik "PP" <pemo74_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> no wlasnie. padly mi juz 4 zasilacze ( 300W :) noname ) w ciagu roku.
tylko
> sie zastanawiam czy to faktycznie wina dziadowskich zasilaczy czy moze
> problem tkwi gdzie indziej (np. instalacja elektryczna). ostatnio kupilem
> chiefteca 360-202 czy jakos tak i jak narazie dziala.
> mam konkretne pytanie. czy jezeli problem lezy w instalacji elektrycznej w
> moim mieszkaniu to wyklucze go stosujac UPS?
<CUT>

Jezeli wina jest po stronie instalacji elektrycznej, to pomoc moze UPS klasy
online.
Przy jego zastosowaniu komputer caly czas zasilany jest bateryjnie (z
falownika), a akumulatory ladowane z sieci.

Przy tanszym rozwiazaniu, ups klasy line-interactive, zasilanie komputera
przy prawidlowych (wg. UPS) parametrach napiecia pobierane jest z sieci,
dopiero przy zaniku (spadku,skoku) napiecia nastepuje przelaczenie na prace
bateryjna, co moze nie wyeliminowac wszystkich problemow.
Jednym slowem, UPS klasy online funkcjonuje jak wysokiej klasy filtr.

Powodzenia
WL