Re: czy kanały ATA i SATA są współdzielone? -dziwna płyta

Autor: MNorbert (amrk_at_op.pl)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 20:10:15 MET

> Szczerze mowiac nie wiem, ale tez nie uznaje tego za godne zamartwiania
sie,
> gdyz raczej uzywasz ktoregos z nowego OSow, wiec naprawde nie ma to
> znaczenia. Przestaw na enchanced/bez mapowania, czy jak to sie bedzie w
> Twojej plycie nazywa, i mozesz spokojnie robic raidy, i uzywac ile chcesz
> hdd. A swoja droga, to ZTCP ten chipsetowy raid jest software only,
> natomiast na gigaraidzie masz soft + hardware, wiec jak juz odpalasz
raida,
> to lepiej w ten sposob.

ale jest jeden problem ... docelowo chce miec transfer 200MB/s

GigaRaid jest podpiety pod magistrale PCI co daje maksymalna przepustowosc
... 133MB/s w teorii
tak więc sensowne jest wpiecie tam tylko 2 dyskow PATA, co da mi
przepustowosc rzedu 100MB/s

a dwa kolejne chciałbym wpiac w kontroler pod ICH5R ktory jest niezalezny
od PCI i tam chce zrobic drugi raid 0
całość spiąć windowsowym dyskiem dynamicznym w trym raid 0

I stąd moje pytanie: Czy zmapowanie kanałow SATA na PATA da możliwość
zrobienia tam raidu obslugiwanego przez chipset a nie przez sam windows ....

 moze jest jakas grupa ktora zajmuje sie sprzetem intela ? moze tam sie
spytac .. ?