Re: MBR - wciaz wielka tajemnica.

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 25 Jan 2004 - 11:42:38 MET

Użytkownik "Wojtek" <wojpap_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> czesc. nie zebym byl kompletnym idiota, ale zauwazylbym cos takiego.
> skoro widzi go BIOS i nawet XP instaluje sobie od niego sterowniki
> jak go odlaczam i wlaczam, to raczej nie dysk. caly MBR jest
> skasowany, bo wyedytowalem sobie dysk. fdisk /mbr nie pomaga, bo
> monituje, ze nie byl w stanie zaktualizowac MBR:(( jak sie dostac do
> danych???

Fdisk /mbr to prymitywny programik z czasów DOS-a. I ty tym naprawiasz
dysk? ;-)). Nic dziwnego, że skasowałeś tabelę partycji, tak się właśnie
dzieje kiedy nie ma słowa podpisu hexa 55AA, a ty użyjesz fdisk /mbr
(Q149877 - Boot Record Signature AA55 Not Found).

Spróbuj teraz odtworzyć tabelę partycji, od zera, na podstawie nagłówków
partycji. Można to zrobić niemal automatycznie programem BootIt
http://www.terabyteunlimited.com, a w trudniejszych przypadkach
programem Testdisk http://www.cgsecurity.org/. I nie szalej - zanim
zabierzesz się za kolejne nieprzemyślane ingerencje, napisz na
grupę.......

P.S. A testowaleś programik, który ci podawałem? Pewnie nie....

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/