Re: czy da sie jakos zainstalowac windowsa odzyskac??

Autor: fv (fake_at_cybax.com)
Data: Sat 24 Jan 2004 - 14:15:46 MET

Augustyn Pasierbski claimed:
> mam problem z windowsem!
> zaczelo sie:
> chcialem zmienic jadra w linuxie,ale cos sie nie udalo,linux startuje z
> dyskietki i wszystko gra,ale kiedy chce zeby windows wystartowal
> to pojawia sie
> L i nic dalej nie idzie.

A jaki kod wyświetla ? Samo L sugeruje uszkodzenie dysku i koniec
działania loadera, jeśli wyświetli jakiś błąd (jak 99 czy 01) to
przynajmniej wiadomo o co chodzi - spojrzyj jeszcze raz.

> wiec chcialem zainstalowac windowsa jeszcze raz na obecnego
> instaluje setup /is bez skanowania scandiskiem i jak juz jest ekran ze
> windows instaluje sie wyskakuje blad "na dysku C: znajduje sie skrzyzowany
> plik sprawdz programem scandisk" ale skanowanie scandiskiem nic nie daje
> bo wykrywa jakies bledy i chce zapisywac informacje na dyskietce:/ [dysk c
> mam nie sformatowany]

W sensie że nie formatowałeś przed instalajcą tak ? Włóż mu dyskietkę.

> probowalem usuwac nawet katalog windows z dosu ale cos sie nie daje ze
> brak dostepu:/

Pan raczy żartować? FAT nie ma praw dostępu.

> nie wiem jak mam worcic do windowsa
> nie chce formatowac dysk bo mam bardzo duzo informacji
> mozecie pomoc????

Napraw linuksa najpierw, nic nie kasuj. Zabootuj z płyty cd w trybie
rescue, podmontuj partycję z linuksem i napraw to lilo (edycja pliku
/etc/lilo.conf z tej partycji + odpal /sbin/lilo).

Linuks umie czytać vfat, więc najwyżej przegrasz sobie dane a windows
przeinstalujesz.

--
 :: http://www.stringi.com/viper/ ::
"The unchecked spread of Open Source software, under the GPL, is a much