Re: IRQ7 oblezone - jak zmienic przerwania

Autor: fv (fake_at_cybax.com)
Data: Sat 24 Jan 2004 - 14:08:28 MET

Michał claimed:
> mam nastepujacy problem:
> na IRQ 7 powiesily mi sie:
> - karta graficzna
> - uniwersalny kontroler hosta USB
> - SB Live
> - karta sieciowa
> - kontroler RAID
>
> Właściwie byłoby mi wszystko jedno.. ale mam kłopoty z drukarka
> podwieszona pod USB - nie odpowiada, albo w najlepszym wypadku nie
> dziala monitoprowanie funkcji -np stanu zasobników.
> Co z tym zrobić/?

Ustawić w biosie przydzielenie specjalnego przerwania dla wszystkiego co
się da, zwłaszcza dla USB. Należy ustawić przerwania ręcznie w biosie i
nie pozwolić ani biosowi ani systemowi operacyjnemu tego ruszać. AGP i
jeden ze slotów PCI chyba zawsze współdzielą przerwanie.

Weź też pod rozwagę wyłączenie irq dla portu lpt (przecież masz drukarkę
usb), to zwalnia jedno IRQ. Pobaw się tym biosem po prostu, mnie się
udało (miałem wszystko na IRQ 11).

> Mam Win 2k SP4, plyta ABIT BX 133 RAID, drukarka to Canon S450 (USB)

Tylko ten.. nie startuj za często systemu, bo windows jest głupi (jak
kto woli mądry) i to samo użądzenie z innym irq traktuje jako nowe.

--
 :: http://www.stringi.com/viper/ ::
"The unchecked spread of Open Source software, under the GPL, is a much