Jaka płyta i jakie pamięci

Autor: Trapp (trapp_at_NOSPAM.wp.pl)
Data: Sat 24 Jan 2004 - 09:45:39 MET

Hi !

Pierwsze pytanie dotyczy płyty głownej i jest "stare jak świat" - którą wybrać ?
Na 99% kandydatów jest tylko 2-ch
Gigabyte GA-8KNXP i Asus P4C800 Deluxe

Na plus Asusa głównie przemawia to, że już od 4-ech lat mam Asusa CUBX-E i pomimo swojego wieku
wciąż działa bez zarzutu
Na plus Gigabyte przemawia Dual Bios, 6 banków pamięci IRDA i ten dodatkowy system zasilania
procesora

Głównym kryterium wyboru jest stabilność. Chcę (tak jak teraz) mieć pewność, że jak coś się
"sypie/wiesza itp." to na 100% nie jest to płyta główna tylko każdy inny element hardware czy
software

Różnice cenowe i wyposażeniowe niezbyt istotne; ekstremalnego podkręcania i wykorzystania
wbudowanego dżwięku nie przewiduje

Drugie pytanie jest następujące - jakie pamięci wybrać do płyty na układzie Intel
875P, żeby MAKSYMALNIE wykorzystać możliwośc tego chpsetu.

Do tej pory miałem na myśli coś mniej więcej takiego; założenie 2 kości
o szybkości 400MHz Kingston DDR 256MB PC-400 ECC (KVR400X72C3A/256)

Ostatnio jednak przejrzałem oferty skłepów, potem zgłupiałem, a teraz proszę
o radę.
Może coś takiego - Kingston HyperX DDR 2x 256MB PC-400 (KHX3200AK2/512) CL2
lub to - DDR 2x 256MB Dual PC-400 TwinMos Twister CL 2 lub to - GeIL Dual 2
x 256MB ULD PC-400 CL2 lub coś o czym nawet nie wiem, a co będzie działało
lepiej niż wszystkie wyżej wymienione.

I pytanie dodatkowe - jaka procentowo (+/-) jest różnica szybkości po włożeniu
kości z ECC na płyte głowną z I875 ?
Generalnie overclockerem nie jestem, bardziej liczy się stabilność a górna
granica kasowa na 512MB to powiedzmy 700zł

Z góry dzięki za wszelką pomoc i rady.

Pozdrawiam
Grzesiek "Trapp" Sz.