Re: problem HDD s-ATA +Soltek SL-75FRN2-RL

Autor: SobeK (sobek555_at_o2.pl)
Data: Fri 23 Jan 2004 - 22:04:57 MET

Ten model Solteka ma kontroler Promise 20376R ktory obsluguje 2 dyski SATA i
1 PATA. Jesli chodzi o ustawienia to wybierasz zeby bootowal ze SCSI. Potem
wchodzisz w biosa RAID-a i tam wybierasz utworz i jak masz tylko 1 dysk to
masz do wyboru tylko stripping. Zapisujesz ustawienia i juz komp bootuje z
SATA.

A jesli chodzi o przedmowce. to
->Wtedy kontroler bedzie pracowal w trybie sata - dolaczasz hdd do tego
istawiasz go jako...???!!! Od kiedy kontroler SATA moze pracowac w jakims
innym trybie niz SATA?? Jesli masz namiary na taki kontroler to rzucilbys
linka do jego specyfikacji.

Jesli chodzi o sterowniki to akurat w tym konkretnym przypadku jest jedna
dyskietka ktora w zupelnosci wystarcza do Xp-ka. I nawet jesli jest 1 dysk
podpiety to jest przez system widziany jako macierz a nie jako dysk fizyczny
(to sa moje domysly, bo zadnym z mozliwych programow nie udalo mi sie
dotrzec do SMART-a dysku podpietego do tego kontrolera).

Pozdr
SobeK