Re: duzy dysk w starym kompie

Autor: Tomek (tomzych_at_smieciarze.poczta.onet.pl)
Data: Fri 23 Jan 2004 - 04:06:43 MET

Witam

> No pewnie : kontroler na PCI

        Do swojej starej plyty nie moglem podlaczyc wiekszego dysku niz 8GB
(BIOS nie obslugiwal takiej "duzej" wielkosci). A rowiazanie okazlo sie
proste. Poprostu wszedlem na strone producenta twardziela i tam
wyszukalem program obchodzacy ta niedogodnosc. Program ten laduje sie na
poczatku zanim system sie odpala (Win98SE, nie wiem jak bedzie z WINXP
czy tez w2k). Dzieki temu moglem wpelni wykorzystac dysk 9.1 GB.
Poszukaj zatem na stronie producenta twardziela takowego programu i byc
moze tez cos znajdziesz (nie wiem jak to jest z takimi wielkosciami, ale
skoro obeszli wtedy to i obejda teraz:). Wprawdzie musisz pozniej
pamietac aby jakies Speed Diski czy tez Disk Defregmentator nie
namieszal w danych. Informuja te programy o niezgodnsci czegos tam
(wielkosci dysku pewno), nie pamietam dokladnie co tam wypisuje Norton
Speed Disk. W kazdym badz razie nie nalezy naprawiac tych "bledow" aby
nie stracic danych. Powodzenia.

Tomek