Re: Jaki monitor 17" do 1000zł, HM703UT?

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 22 Jan 2004 - 10:56:52 MET

On Thu, 22 Jan 2004 09:28:54 +0100, Grześ wrote:

[...]
> Częstotliwość pionową

Częstotliwość odchylania pionowego, to nie parametr techniczny monitora,
tylko parametr pracy. Parametry pracy możesz sobie regulować w zakresie
określonym przez parametry techniczne.

> i poziomą mają taka samą,

To już parametr techniczny, i to bardzo ważny.

> iiyama ma pasmo 160Mhz, natomiast NEC ma 210Mhz.

Duuży plus dla NEC'a, pasmo wizyjne odpowiada za ostość i nasycenie
barw. Im szersze pasmo, tym lepsza ostrość i wierniejsze kolory,
zwłascza w wyższych trybach pracy. Ja bym nie brał niczgo, co ma mniej
niż 200 MHz

> Rozdzielczości wydają się być podobne (w 1024x768
> ,1280x1024 i 1600x1200 różnica 1Hz na korzyść iiyamy).

Pierdu..pierdu... rozdzielczość nie jest parametrem monitora CRT. Tu
liczy się rozmiar plamki. Im mniejsza, tym lepszy monitor. No, ale tu
kineskopy są identyczne, więc można sobie darować porównania parametrów.
Który jest lepszy, to już kwestia mniej lub bardziej udanego
egzemplarza.

[...]
> w przypadku Iiyamy słyszałem opinie o braku ostrości na krawędziach oraz o
> drobnych problemach z wyregulowaniem obrazu czy też doboru odpowiedniego
> profilu kolorów.

I tu właśnie ważne jest pasmo wizyjne. 160 MHz, to za mało na dobry
monitor!

Podsumowując: kinole te same, ale elektronikę lepszą ma NEC. Pozostaje
ryzyko trafienia na kijowy egzemplarz, ale IMO - łatwiej trafić kijową
IIyamę, niż badziewnego NEC'a.

Ja bym brał NEC'a. Ale nic nie zstąpi postwaienia dwóch egzemplarzy koło
siebie...

FUT pl.comp.pecet

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!