[Skaner] Co za bestyje kupic ...

Autor: Katanka (katanka24_at_interia.pl)
Data: Tue 20 Jan 2004 - 13:51:03 MET

Wkurzylem sie dosc powaznie ostatnimi czasy. Nie moge trafic na skaner,
ktory sprawi ze bede zadowolony ze skanowanych zdjec (odbitki
najczesciej na papierze blyszczacym, foty 10x15cm).

Na poczatku przygody ze skanerami kupilem skaner MicroStar 600CP. Bardzo
marny, kosztowal jakies 215 PLN. Sprzedalem po 2 tygodniach bo jakos
skanow odbiegala od ... wszystkiego co widzialem do tej pory.

Nastepnie kupilem Plusteka 1200, juz na USB. Skany dosc dobre, jendnak
skaner bardzo wolno dzialal, byl bardzo glosny i mial klopoty ze skanami
blisko krawedzi. Sprzedalem i pytalem na grupie co kupic.

Poleciliscie mi MicroTeka. Kupilem na allegro Microteca 6X na SCSI.
Skaner swietny pod wzgledem szybkosci i kultury skanowania. Skany na
brzegach mialy identyczna jasnosc i jakosc jak w srodku, co bylo rowniez
zaleta. Jednak ... Na zdjeciach wyraznie bylo widac poziome lub pionowe
pasy, ktore mimo obrobki w programie graficznycm ciezko bylo usunac.
Poczytalem troszke i nie tylko ja mialem klopoty z tymi pasami w
przypadku Microteka.

Skaner poszedl i mam zamiar kupic nowy. Mam 350 PLN maks i musze kupic
cos co mnie usatysfakcjonuje. Bede skanowal glownie kolorowe odbitki
zdjec (10x15cm). Glownie po to aby po zmniejszeniu i wyostrzeniu wkladac
je na WWW. Co polecicie szanowni grupowicze ? najlepiej cos sprawdzonego

Mysle nad Epsonem 1260 za 299 PLN (nowy na gwarancji), ale moze jest cos
lepszego ? Dodam ze skanuje glownie w 600DPI, ewentualie w 300DPI
(latwiej wtedy wyeliminowac jakies wady skanu). Obrazki zmniejszam
najczesciej do rozdzialki 72DPI przy zachowaniu 10x15cm oczywiscie.